Be randų. Motociklo apsauga (VII dalis).

nuotr. RamintaPhotos

Be randų. Motociklo apsauga. 

Kalbėsim apie asfalto danga važinėjančius motociklus. 

Kaip maksimaliai apsaugoti motociklą kritimo metu, į ką verta investuoti, į ką nelabai. 

   Kad ir kaip gerai valdytume motociklą, jis turi tik du ratus ir ankčiau ar vėliau parvirsta. Krenta motociklai važiuodami greitai, krenta važiuodami lėtai, krenta stovėdami. Nukritus motociklui ant šono, išvengti motociklo apgadinimų praktiškai neįmanoma su jokiom apsaugom, bet sumažinti kritimo metu padarytą žalą tikrai galima. Kokios populiariausios motociklo apsaugos priemonės? 

Variklio dangtelių apsaugos (engine cover case).

   Vienas skaudžiausių motociklui ir jo vairuotojui kritimų būna tada, kai skyla arba prakiūra variklio dangtelis. Jeigu pračiuožus ant šono ir nepažeidus dangtelių dažniausiai galima važiuoti toliau, prakiuręs variklio dangtelis toliau važiuoti nebeleis. Šių apsaugų yra daugybė, nuo pigių kiniškų, iki brangių firminių. Kurias vertėtų rinktis? Siūlau rinktis tik pilnai variklio dangtelį apimančias apsaugas. Tokios apsaugos apspaudžia visą dangtelį ir kritimo metu praktiškai jokios papildomos jėgos neveikia dangtelių tvirtinimo varžtų, jie nelužta (tiksliau, nelinksta išlauždami dalį nuo variklio, kas yra gan sunkiai remontuojama). Variklio dangtelių apsaugos gali būti klijuojamos prie variklio dangtelių arba prisukamos keletu iš jų varžtų. Aš manau, kad šio tipo apsaugos yra privalomos kiekvienam motociklui, kuriam tokias apsaugas sumontuoti yra įmanoma. Tokių apsaugų kainos svyruoja apie 100 eurų. 

Antroje vietoje - slaideriai. Rėmo slaideriai (frame sliders).

   Rėmo slaideriai naudojami apsaugoti jūsų motociklo rėmą ir kitas dalis šoninio kritimo metu. Kai motociklas čiuožia šonu, didžiaja dalimi jis čiuožia ant slaiderio taip sumažindamas kritimo metu padaromą žalą. Šio tipo slaideriai būna dviejų rūšių - vieni montuojami tiesiai į rėmo-variklio tvirtinimo taškus, kiti su papildomais laikikliais apjungdami kelis tvirtinimo taškus vienu metu. Sportiniuose motocikluose rėmo-variklio tvirtinimo varžtai dažnai būna paslėpti po plastikais. Norint sumontuoti slaiderius tokiam motociklui, reikia pjauti skyles plastikuose, kad išlįstų slaideriai. Deja, nėra tokių slaiderių, kurie galėtų priimti visą žalą, dažniausiai motociklas vis tiek nukentės, tiesiog turint apsaugas žala bus mažesnė ir remontas kainuos mažiau. Pagrindinis rėmo slaiderių privalumas yra kaina. Pora slaiderių kainuoja nuo 20-30 eurų. Pagrindinis trūkumas yra tai, kad jie išsikiša iš motociklo konstrukcijos, o kuo slaideriai ilgesni, tuo didesnis šansas, kad motociklas apsivers ir nukentės ne tik vienas šonas, o ir daugiau dalių. Nereiktų rinktis universalių ar kiniškų rėmo slaiderių, paprastai jie būna niekam tikę ir su jais daugiau žalos nei naudos. 

Ašių slaideriai (axle sliders).

   Tokie slaideriai naudojami apsaugoti motociklo dalims esančiomis ties ratų ašimis, tai yra priekinių šakių apačia ir galinė šakė. Juos reiktų rinktis tikslingai, jeigu jūsų motociklas šone turi du didelius išmetimo bakelius, greičiausiai galinės ašies slaideriai jums bus visiškai nereikalingi. Ašiniai slaideriai padeda išvengti keltuvo auselių lūžimų, tai yra itin nemalonu, ypač važiuojant trasoje. 

Apsaugos klijuojamos ant rėmo, bako, šakės atkartojant jų formą. 

   Tai dažniausiai iš stiklo audinio arba anglies pluošto pagamintos apsaugos skirtos apsaugoti motociklo dalis. Šios apsaugos klijuojasi ant motociklo rėmo, bako, galinės šakės, galinio plastiko ir t.t. Apsauga yra labai efektyvi, rėmo apsaugos gali pakeisti rėmo slaiderius, jos neturi jokių atsikišusių dalių. Mano akimis žiūrint, tokios apsaugos turi daug pliusų, bet pagrindinis minusas yra jų kaina. Pilnas komplektas gali kainuoti daugiau nei 400 eurų. Jeigu motociklas ne pirmos jaunystės, kartais šių apsaugų kaina lenkia dalių, kurias jos saugo.

Saugokim ne tik motociklą, bet ir patys save!
  • Jeigu šis tekstas jums buvo įdomus ir radote kažką naudingo - pasidalinkite!
  • Daugiau "motoreikalų" mano puslapyje Facebook, prenumeruokit.
  • Nuotraukos - Raminta Photos 
  • Susitiksime žiede! Justinas Kontrauskas

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Motociklo pavara. Perdavimas. (XII dalis)

Aukštyn kojom. Apie pavaras. (V dalis)

Sportinis motociklas vs labai sportinis motociklas. (XI dalis)