Kuo apsirengti, kad nebūtų šalta/karšta? (VIII dalis)

Kuo apsirengti, kad nebūtų šalta/karšta?

   Šiame straipsnyje papasakosiu apie motociklininko aprangą nuo batų iki šalmo. Nesu išbandęs daug skirtingų gamintojų gaminių, todėl kalbėsim bendrai, be prekės ženklų. Čia rasite pagrindines gaires, kaip pasirinkti jums tinkančias apsaugas. 

Aprangos reikšmė važinėjant motociklu. Kiek pinigų tam skirti?

   Kai jaunas žmogus labai labai nori motociklo, taupo pinigus, varvina seilę auto/moto skelbimų tinklalapiuose ir laukia savo svajonės išsipildymo, retai pagalvoja apie aprangos kainą. Dažniausiai būna nuperkamas pats naujausias ir geriausias motociklas koks tik galima, ir tik tada pradedama rūpintis apsaugomis. Mano nuomone, turėtų būti priešingai. Pirmiausia turėtumėt išsirinkti aprangą, šalmą, kitas apsaugas, o tik tada skaičiuoti pinigus motociklui. Nėra nieko baisiau, kaip matyti jaunus ir “krūtus” bičus, lekiančius miesto gatvėmis su kroksais ir šortais. Taip važinėja tik dar niekada negriuvę arba nemąstantys žmonės. Planuokit biudžetą, jeigu turit X pinigų įsigyti motociklui ir aprangai, dalinkit pinigus į 3/4X motociklui ir 1/4X aprangai arba kitu santykiu, priklausomai nuo biudžeto, nepirkite motociklo už X pinigų, pasilikite dalį aprangai. 

Apranga. Odinis kostiumas

   Šiais laikais kostiumų pasirinkimas tiesiog milžiniškas, nuo pigių kiniškų iki pačių brangiausių, su kuriais lenktyniauja pasaulio motosporto žvaigždės. Odinį kostiumą galima nupirkti už kelis šimtus arba kelis tūkstančius eurų. Domėkitės, jums išsirinkti padės apžvalgos internete, parduotuvėse dirbantys profesionalai, galbūt labiau patyrę draugai. Aprangą galima pirkti naują arba naudotą, jos būklę galite puikiai matyti prieš pirkdami (ko nepasakyčiau apie šalmus). Odiniai kostiumai būna vienos dalies (sportiniai) ir dviejų dalių (kelnės susegamos su striuke). Vienos dalies kostiumai vienareišmiškai yra saugesni, bet jie labiau tinkami trasai, gatvėje važinėti su jais nėra labai patogu, ypač karštą vasaros dieną sustojus ledų ar kibinų. Dviejų dalių kostiumas patogus tuo, kad bet kada sustojęs galite nusimesti viršų ir atsivėsinti vaikščiodamas su kelnėmis ir “maike” arba termo rūbais.

Tekstiliniai kostiumai 

   Vienintelis tekstilinės aprangos pliusas yra patogumas. Priešingai nei odinės aprangos, tekstilinės mažiau varžo jūsų judesius, geriau kvėpuoja, su jomis vėsiau. Manau jos puikiai tinka važinėti gatvėse, kur nėra didelių greičių, kur važiuojant lėtai jūsų kūnas „nevirs“ kaip „verda“ odiniame kostiume. Apie šias aprangas daug pasakyti negaliu, esu turėjęs tik vieną tekstilinį kostiumą. Bet kokiu atveju jis man pasitikėjimo nekelia, su tokiu į trasą nevažiuočiau. 

Šalmas. Galva - brangiausias turtas

   Šalmą rekomenduoju rinktis tik naują. Turbūt esat girdėję gandų, kad numetus šalmą nuo motociklo jis gali tapti nenaudojamas, ir tai gali būti tiesa. Ant šalmo gali matytis vos menkas įbrėžimas, bet šalmo viduje esanti medžiaga skirta sugerti smūgį, gali būti suskilusi. Iš esmės šalmas yra skirtas atlaikyti vieną smūgį, toliau jo naudoti nerekomenduojama. Dabartinis mano šalmas yra kritęs kelis kartus nuo motociklo ir vieną kartą trasoje, po kiekvieno nukritimo aš išardau šalmo vidų ir tikrinu ten esančią smūgius absorbuojančią medžiagą, ar ji nepakitusi, nesuskilusi, nepakeitusi savo pradinės išvaizdos. Galbūt tai nėra pats geriausias būdas, galbūt šalmą reiktų keisti vos nukritus, bet bandau taupyti net ir galvos sąskaita, įvertinant kritimo metu patirtą smūgį. Šalmų kainos labai įvairios, bet jos daugiausiai priklauso nuo firmos ir papildomų elementų, tokių kaip ventiliacijų gausa, geresni stikliukai, integruoti akiniai ir t.t. Šalmus reiktų rinktis tik sertifikuotus ir atitinkančius visus saugumo standartus. Dvigubo žiedo šalmo užsegimas yra pats saugiausias ir neretai pasako apie šalmo kokybę, pigūs šalmai gaminami su “klipsais”, brangesni dažniausiai turi dvigubo žiedo užsegimą (double-D). 

Batai. Ne mažiau svarbi aprangos dalis

   Batus reiktų rinktis kaip ir aprangą, pagal atsiliepimus. Šiuo metu turime begalę skirtingų gamintojų bei lygių batų, su įmantriais užsegimais, suveržimais ir t.t. Neretai, kuo daugiau visokiausiu sagčių, tuo greičiau jos sulūžta ir suveržti batus tampa neįmanoma. Batai būna aukšti, žemi, vidutiniai, visais atvejais rekomenduoju rinktis batus su aukštu aulu, jie apsaugos ne tik pėdas, bet ir čiurnas nuo išnirimo. Dažnu atveju, kuo sunkiau su batais vaikščioti, tuo jie geriau apsaugos jūsų kojas. Nesirinkite batų pagal patogumą vaikščioti, juos perkate važinėjimui, ne pasivaikščiojimams. Tiesiog žiūrėkite, kad koja būtų tinkamai apspausta, nebūtų laisvumo, bet tuo pačiu ir neveržtų, netrintų.

Pirštinės

   Turbūt visi prisimenam, kas būdavo, kai būdami vaikai krisdavome ant žemės. Visada būna nubalnoti keliai ir delnai. Būtent taip ir būna kritimo atveju, jūs instinktyviai remiatės delnais, todėl geros pirštinės yra labai svarbu. Kuo pirštinės brangesnės, tuo jos kokybiškesnės, taisyklė galiojanti praktiškai visur. Dabar daugelis gamintojų gamina pirštines sujungdami paskutinius du pirštus dėl mažesnės traumos galimybės, bet aš ir su tokiom pirštinėm sugebėjau nesunkiai nusilaužti dešinės rankos bevardį. 

Nugaros apsauga 

   Nugaros apsaugos kartais būna įsegamos į aprangas, bet patikimiausias būdas yra atskiros apsaugos dedamos kaip kuprinė ar liemenė. Nugaros apsaugos naudojimas nėra labai paplitęs tarp gatvėse lakstančių motociklistų, su ja jautiesi kaip vėžlys kiaute, bet ji vienareišmiškai yra reikalinga.

Papildomos apsaugos 

   Papildomai gali būti naudojamos krūtinės apsaugos, apsauginiai šortai. Krūtinės apsaugas dažniau naudoja motokrosistai. Asfaltiniais motociklais važinėjantys motociklininkai šias apsaugas naudoja rečiau. Asmeniškai man, jos tiesiog netelpa. Kaip begriūtum, dažniausiai nukrenti ant užpakalio. Dėl šios priežasties aš naudoju ir apsauginius šortus.

Ką rengtis po apranga? 

   Apatiniai rūbai naudojami pagal jūsų pačių pasirinkimą, čia jau patogumo klausimas. Vieni naudoja pošalmius, kiti dažnai skalbia šalmus, vieni važinėja su “maike” po apranga, kiti nusiperka termo rūbus. Aš niekada nenaudoju pošalmio, man tiesiog jis netelpa ir visada naudoju termo aprangą, nes kitaip nesugebu aprangos apsivilkti. 

Aprangos, šalmo dydis

   Dar vienas labai svarbus klausimas yra tinkamas dydžio pasirinkimas. Visada reikia turėti galvoje, kad tiek šalmas, tiek kostiumas, tiek pirštinės prasitampys, o batai niekada neprasitems. Nusipirkęs odinį kostiumą į jį tilpau tik su didele pagalba ir užsisegti galėjau tik pilnai iškvėpęs orą, dabar jis man kaip tik. Šalmą reiktų rinktis tokį, kad užsidėjus, visą galvą apspaustų vienodai, jeigu šalmas jums spaudžia kurią nors galvos dalį labiau nei kitas, jis jums netinkamas, ieškokit kito. Pilnai apspausta galva (bet ne tiek, kad net skaudėtų) turi judėti kartu su šalmu. Tai yra, jeigu jūs kratote galvą į šalis, šalmas negali judėti papildomai, jis negali būti laisvas, jis turi judėti su jūsų galva kaip vienas kūnas. 
  • Jeigu šis tekstas jums buvo įdomus ir radote kažką naudingo - pasidalinkite!
  • Daugiau "motoreikalų" mano puslapyje Facebook, prenumeruokit.
  • Nuotraukos - Raminta Photos 
  • Susitiksime žiede! Justinas Kontrauskas

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Motociklo pavara. Perdavimas. (XII dalis)

Aukštyn kojom. Apie pavaras. (V dalis)

Sportinis motociklas vs labai sportinis motociklas. (XI dalis)