Norintiems, bet nedrįstantiems (I dalis)

Norintiems, bet nedrįstantiems

Apžvalga

   Lietuvoje populiarėjant plento žiedo sportui vis daugiau motociklininkų pamiršta pavojingą lakstymą gatvėmis ir suka į Lietuvos bei užsienio žiedines trasas. Kai turėjau pirmuosius sportinius motociklus, apie galimybę važiuoti žiede nebuvo jokios informacijos, visi galvojom, kad trasose važiuoja tik lenktynininkai-profesionalai. Šiuo metu sparčiai populiarėjant “trackday” formato treniruotėms bei varžyboms, atsirado galimybė trasos malonumais mėgautis ir visiškai žaliems motociklų vairuotojams. Jeigu norite atsukti rankeną negalvodami apie vairuotojo pažymėjimo praradimą, tai daryti maksimaliai saugioje vietoje, galimybė tam tikrai yra.

Mūsų mažoje šalyje turime vieną žiedinę trasą ir kelis kartodromus/autodromus. 

   Apie Kačerginės Nemuno žiedą sklinda nemažai istorijų ir gandų, nemažai motociklų mėgėjų nėra patenkinti nei trasos saugumu, nei dangos kokybe, bet tai vis tiek šimtą kartų saugiau nei lakstyti gatvėse. Lietuvoje turime du motociklų klubus, kurie organizuoja “trackday” motociklų mėgėjų renginius, jų metu galima prasukti kelis ratus uždaroje trasoje, kurioje negalioja jokie greičio apribojimai. Trasoje suprasite, kad ir kiek ilgai važinėjate motociklu, kad ir kaip greit lekiate greitkeliu, kad ir kaip greitai “skraidote” moto-ratukų metu, toli gražu nesate pats greičiausias motociklistas ir turite ko išmokti. Pramoksite važiuoti ne tik tiesiai, bet ir posūkiuose, staigiai ir stipriai stabdyti, teisingai akseleruoti. Visa tai reikalinga norint saugiai važinėti motociklu, nepasimesti stresinių situacijų metu, nepanikuoti pradėjus motociklui slysti ir t.t. 

Nuo ko pradėti? Ką reikia žinoti ir turėti? 

   Kaip užsiregistruoti, kaip paruošti motociklą bei save patį, rasite organizatoriaus renginių informacijos skyriuje (trumpai: motociklas pilnai techniškai tvarkingas ir paruoštas važinėti tiesiog gatvėje, motociklininkas su pilna motocikline apranga). O ką daryti atvažiavus į “trackday” pirmą kartą? Visais atvejais paprašykit instruktoriaus pagalbos susipažinti su nauja trasa, nevaidinkit baisiai kietų motociklistų ir nelėkit pirmą kartą kaip akis išdegę, 9 iš 10 tokių lakstūnų ankščiau ar vėliau motociklus parsiveža priekaboje ant šono, o likęs vienas - fuksas. 

Tobulėk lėtai. 

   Pirmą kartą atvažiavęs į trasą buvau ko gero pats lėčiausias. Važiavau atsargiai, visi skraidė pro šonus, nors motociklu buvau jau pravažiavęs daugybę kilometrų, turėjau tikrai nemažą patirtį. Mano susipažinimas su trasa truko apie 5-7 trackday, po tiek dienų trasoje pagaliau drįsau užsiregistruoti į mėgėjų varžybas. Atvažiavau ne paskutinis, bet tikrai kažkur gale, buvo smagu, ne tas žodis...

Jeigu nepatinka Nemuno žiedas? Važiuokite į užsienį! 

   Yra begalė organizatorių organizuojančių trackday užsienyje, turime puikių trasų aplink Lietuvą. Į trasas už Lietuvos ribų važiuoja ne tik ilgiau važinėjantys motociklininkai. Pirmam kartui galite drąsiai pasirinkti Estijoje esančią Auto24ring trasą ar lenkų Poznan, Silesia trasas. Kuo toliau į pietus, tuo kokybė auga, Slovakija, Brno ir t.t. Lietuviai taip pat organizuoja trackday užsienyje. 

Atvažiavau į trasą, kas dabar bus? 

Užsiregistruojate ir su virpančiom kojom laukiat savo pirmo išvažiavimo į trasą.
Pagrindiniai punktai kurių reiktų laikytis norint pirmus kartus “nedėti blyno”.
  • Visiškai nekreipkite dėmesio į greitesnius už jus ir nebandykite jų vytis. Kartais gali pasirodyti, kad jeigu prieš mane važiuojantis išsuka posūkį didesniu greičiu, tai išsuksiu ir aš. Jokiu būdu! Tai susideda iš daugelio dalykų kuriuos išmoksite važiuodami ilgiau ir ilgiau.
  • Nusukite ar užklijuokite veidrodėlius, nesidairykite, nesitraukite iš kelio. Lenkimas yra lenkiančio motociklininko reikalas, jūsų reikalas važiuoti savu tempu ir mėgautis važiavimu. Jokiu būdu nesitraukite jeigu girdite ar matote, kad atvažiuoja greitesnis motociklas, jis jau bus numatęs jūsų lenkimą išvažiuojant iš trajektorijos, jis tikėsis, kad jūs jo nematysit ir važiuosit savo linija.
  • Nelenkite jeigu nesate tikras, kad pavyks. Lenkimai suteikia daugiausiai streso (vėliau daugiausiai malonumo) nes tenka išvažiuoti iš “teisingos” trajektorijos, vėliau stabdyti. Pirmus kartus rekomenduojama lenkti tiesiose atkarpose, jeigu nesate užtikrinti ar esate pakankamai greiti aplenkti priekyje esantį motociklą, bet jis jums trukdo įvažiuoti geresnį laiką, išsukite iš trasos ten, kur į ją įvažiavote ir po kelių sekundžių įvažiuokite vėl, jūsų kolega jau bus nuvažiavęs toli toli ir netrukdys jums toliau “sukti gerą laiką”.
  • Klausykite instruktorių ir ilgiau važiuojančių kolegų patarimų. Moto bendruomenė yra labai draugiška ir visada dalinasi patirtimi su kolegomis, nebijokite paklausti jus dominančių klausimų organizatoriaus ar labiau patyrusio motociklininko.
  • Jeigu šis tekstas jums buvo įdomus ir radote kažką naudingo - pasidalinkite!
  • Daugiau "motoreikalų" mano puslapyje Facebook, prenumeruokit.
  • Nuotraukos - Raminta Photos 
  • Susitiksime žiede! Justinas Kontrauskas #32

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Motociklo pavara. Perdavimas. (XII dalis)

Aukštyn kojom. Apie pavaras. (V dalis)

Sportinis motociklas vs labai sportinis motociklas. (XI dalis)