Kaip aš perku motociklą? (XIV dalis)

Kaip aš perku motociklą? 

nuotr. RamintaPhotos
   Papasakosiu apie savo patirtį renkantis naudotą motociklą. Į smulkias detales nesileisiu, pakalbėsiu apie bendrus dalykus. Dauguma punktų galioja visiems motociklams, bet rašau konkrečiai apie gatvinius ir sportinius. Kadangi apie offroad ar cruiser tipo motociklus neišmanau, apie jų niuansus nekalbėsiu. Čia nėra straipsnis “kaip nusipirkti motociklą”, čia yra mano asmeninė patirtis perkant naudotą mototechniką. 

Pirmas etapas yra motociklo pasirinkimas.

 Jeigu jau nusprendėme kur, kiek, kaip važinėsime, greičiausiai apsisprendėme kokio stiliaus motociklo norime. Jeigu vis dar nesate pilnai apsisprendęs, kokio motociklo norite, siūlau nuvykti į naudotų ar naujų motociklų pardavimo vietas, kur galit pasėdėti ant skirtingų modelių. Galima nesunkiai rasti parduotuvę, kurioje turėsit galimybę atsisėsti ant daugiau nei 50 skirtingų modelių, tas tikrai padės apsispręsti. Netgi tiksliai žinodamas, ko noriu, dažnai susirandu draugą turintį būtent tokį motociklą ar esant galimybei važiuoju ant tokio motociklo pasėdėti moto pardavimo vietoje. 

Žinau kokio motociklo noriu, kur ieškoti?

   Vienas būdas yra pirkti motociklą iš privačių asmenų ar įmonių prekiaujančių motociklais. Tokiu būdu galit nusiprikti ir labai gerą ir labai prastą motociklą. Jokiu būdu nereiktų aklai pasitikėti naudotų auto/moto pardavėjais ir manau, kad nereikia pasakoti kodėl. Jų tikslas yra uždirbti, vadinasi motociklas gali būti nupirktas daužtas ir suremontuotas. Viena yra remontuoti savo sudaužytą motociklą ir visai kas kita remontuoti tokį motociklą su tikslu parduoti. Dažniausiai brangias dalis pasirenkama remontuoti (tiesinti, virinti ir pan.), o ne keisti naujomis. Kartais tokį remontą pastebėti gali būti sunku, o kartais praktiškai neįmanoma. 
   
   Kitas būdas yra pirkti motociklą iš privataus asmens parduodančio savo naudotą techniką. Pirmas pliusas yra kaina, dažniausiai kažkieno jau eksploatuotas motociklas bus pigesnis dėl kelių priežasčių. Pirma priežastis yra motociklo pardavimo tikslas (būtinai to paklausiu). Dažnai motociklas parduodamas dėl noro jį pakeisti naujesniu ar galingesniu. Tokiu būdu jums telieka surasti žmogų, kuris motociklus myli, juos prižiūri su sąlyga, kad jis pats nenusipirko visiško problemų maišo. Važinėjimas motociklu yra padidintos rizikos reikalas, retas kuris taupo ant moto priežiūros, paprastai dalys keičiamos kokybiškomis ir laiku vien dėl saugumo. Šį būdą beveik visada renkuosi ir pats. Dažnu atveju, nuomonę apie motociklą susidarau jau po kelių minučių po pokalbio telefonu su jo savininku. Frazės “ledinis, kaulas, idealus” yra kiekvieno skirtingai suprantamos ir jomis aklai tikėti nereiktų. Esu ne kartą nuvažiavęs apžiūrėti “ledinio” motociklo ir pamatęs tokį prastą vaizdelį, kažin ar už dyką imčiau, bet 90% tai jau buna aišku iš pokalbio telefonu. Dažnai pamačius nevalyvą savininką jau būna aišku, kas per žvėris slepiasi pas jį garaže, tokius motociklus apžiuriu tik iš mandagumo :)) 

   Dar vienas būdas yra pirkti daužtą motociklą. Nusipirkti tokį motociklą galima interneto portaluose, aukcionuose ar iš motociklą sudaužiusių asmenų. Pirkimas aukcione vien iš nuotraukų taip pat labai didelė loterija. Šis būdas, beabejo, yra pats pigiausias, tačiau tam reikia nemažos patirties, reikia “gaudytis” atsarginių dalių rinkoje, taip pat nusimanyti apie mototechnikos remontą. Tokiu būdu galima nusipirkti motociklą net dvigubai ar trigubai pigiau, bet galima prisidaryti papildomo darbo ir išlaidų ir galutiniame rezultate gauti brangesnį ir daugiau laiko ir nervų kainavusį motociklą nei perkant sveiką. 

Pliusai, kurie lemia mano pasirinkimą. 

    Originalumas. Kuo mažiau visokiausių terlionių ir dėlionių, tuo daugiau šansų, kad motociklą aš pirksiu. Originalus išdažymas - dažniausiai būna esminis motociklo pasirinkimo kriterijus. Perdažytą sportinį motociklą reikia ardyti, žiūrėti, kodėl jis buvo perdažytas. Dažnai tai trunka daug laiko, dažnai savininkas nesutinka ir dažnai tokį skelbimą aplamai praleidžiu.

   Gimimo vieta. Šalis iš kurios motociklas atvežtas, kur jis buvo pirktas dar naujas. 
Jungtinės Amerikos  Valstijos. Vengiu suremontuotų motociklų iš JAV. Jeigu motociklas iš JAV ir jis neturi jokių defektų, 99.9% jis buvo daužtas ir suremontuotas. Motociklus iš JAV pirkčiau tik daužtus ir neremontuotus. 
nuotr. Google.com
Didžioji Britanija. Motociklą iš Didžiosios Britanijos, ko gero, esu turėjęs tik vieną, bet pas mus jų tikrai daug,  juos aplenkiu dėl korozijos. Žinoma, perkant kelių metų senumo techniką, greičiausiai gausit egzempliorių dar nespėjusį “pagauti” šio krašto klimato padarinių. Ko gero, 1 iš 100 senesnių motociklų iš UK bus be korozijos. Nesakau, kad tokie motociklai blogi, jeigu jums detali estetinė išvaizda nėra labai svarbi, tai bus geras pasirinkimas. Vienintelis ryškesnis trūkumas yra tokių motociklų remontas, kartais gali tekti labai ilgai atsukinėti užrūdijusius varžtus. Paprastai motociklai iš Didžiosios Britanijos bus pigesni. 
Italija. Motociklas iš pietų greičiausiai atrodys puikiai, bet dažnai bus su didesne rida (sezono trukmės įtaka). 
Vokietija, Austrija, Olandija. Čia būtų tos šalys iš kurių motociklus labiausiai mėgstu. Dažnas vokietis motociklą eksplotuoja tvarkingai, jį prižiūri, šių šalių pragyvenimo lygis stipriai sumažina visokiausių “chaltūrų” galimybę ir t.t. 

Techninė motociklo būklė. 

   Tai yra pagrindinis kriterijus renkantis motociklą. Techninė būklė nulems tolimesnį motociklo eksplotavimą ir tarnavimą jums. Į dalių, kurios dėvisi, būklę dėmesį kreipiu mažai, man jokio skirtumo ar kaladėlės naujos ar sudilę, ar padangos naujos ar nuvažinėtos, ar grandinė su žvaigždėm nauja ar jau į pabaigą. Viskas yra nesunkiai keičiama, dėl to tik kainą galima paderinti, bet tai tikrai neturėtų nulemti motociklo pasirinkimo, juolab, kad susidėvėjusias dalis galima pasikeisti į sau priimtinas, geresnės kokybės ar charakteristikų.
   Plačiau apie motociklo darbinių mazgų įvertinimą yra nemažai informacijos internete, jeigu bus poreikis, galėsiu parašyti apie tai atskirai.

Kaip ir kiekviena taisyklė turi išimčių, taip ir dauguma šių punktų gali visiškai nepasiteisinti. Sėkmės renkantis! 
  • Jeigu šis tekstas jums buvo įdomus ir radote kažką naudingo - pasidalinkite!
  • Daugiau "motoreikalų" mano puslapyje Facebook, prenumeruokit.
  • Nuotraukos - Raminta Photos 
  • Susitiksime žiede! Justinas Kontrauskas

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Motociklo pavara. Perdavimas. (XII dalis)

Aukštyn kojom. Apie pavaras. (V dalis)

Sportinis motociklas vs labai sportinis motociklas. (XI dalis)