Motociklo patobulinimai. Į ką verta investuoti? (XIII dalis)

Motociklo patobulinimai. Į ką verta investuoti?

   Nusipirkę pirmą, antrą, trečią ar n-tąjį motociklą visi kažkodėl norime jį kažkaip patobulinti. Nupirkti jam gražių sportinių dalių, įvairių aksesuarų, kurie dažnai būna pakankamai brangūs. Pradėjęs sportuoti su motociklu pagavau “kablį” jam viską pirkti ir jį savotiškai tiuninguoti. Trumpai papasakosiu savo patirtį apie motociklo patobulinimus, kur pinigai tiesiog įmesti į balą, o kas tikrai yra naudinga ir verta investicijų.

   Iš karto noriu pasakyti, kad tekste bus tik mano subjektyvi nuomonė ir aš nebandau niekam jos piršti, todėl ginčytis šia tema nebus prasmės. Žemiau išvardinsiu pagrindinius, asmeniškai man, reikalingiausius motociklo patobulinimus. 

Motociklo Apsauga. 

   Apie apsaugas motociklams jau rašiau, plačiau galite paskaityti čia (VII dalis). Tai yra, mano galva, pati svarbiausia ir efektyviausia investicija į motociklą. Kokybiški variklį apsaugantys dangteliai padės išvengti daugybės nemalonumų motociklui nuvirtus, kokybiški rėmo ir ašių slaideriai - padės sumažinti remonto išlaidas, papildomos apsaugos taip pat atsipirks jau po pirmo ar antro virtimo. 

Grandinė, žvaigždės. Perdavimas (gearing).

   Apie motociklo perdavimą taip pat rašiau, paskaityti plačiau galite čia (XII dalis). Tai yra antra mano investicijų motociklui dalis. Kadangi vairuoju tik 600cc klasės motociklus, man visada reikia keisti perdavimo santykį (gearing ratio) dėl didesnės motociklo akceleracijos. Taip pat esu labai jautrus motociklų grandinėms, joms nutrūkus (o tai tikrai pasitaiko) dažnai būna labai skaudžių pasekmių. Nutrūkus motociklo grandinei gali tekti keisti visą variklį, važiuojant greičiau kritimas praktiškai garantuotas. Jeigu grandinė kelia bent kokių abejonių, iš karto ją keičiu nauja ir rekomenduoju šioje vietoje tikrai netaupyti. 

Stabdžiai. 

    Kaladėlės. Kadangi su motociklu sportuoju, visada išmetu jame esančias stabdžių kaladėles ir dedu sportines, bet čia taip pat pagal poreikį, jeigu motociklas stabdo jums pakankamai gerai, nėra reikalo investuoti papildomų pinigų į sportines stabdžių kaladėles, juolab, kad gatvėmis važinėti jos neskirtos (nestabdo kol nepasiekia pakankamai aukštos temperatūros). 
   Stabdžių šlangelės. Pakeitimas iš gamyklinių guminių stabdžių šlangelių į armuotas duoda akivaizdų pokytį stabdžių sistemoje. Šlangelės kainuoja 40-50 eurų ir jas keičiu visais atvejais.    
   Stabdžių cilindriukas. Kadangi dar turėdamas GSXR-600 motociklą su prastais stabdžiais (gamyklinis brokas) nusipirkau aftermarket priekinių stabdžių cilindriuką, todėl jį dedu ant naujai įsigyto motociklo net nebandęs jo gamyklinių stabdžių. Greičiausiai to nedaryčiau kiekvienam motociklui jeigu cilindriuko neturėčiau, bet kadangi jau turiu, tai ir keičiu. Kai kuriems motociklams šis patobulinimas yra labai jaučiamas, kai kuriems mažiau, bet visada turiu daugiau mažiau vienodus priekinius stabdžius.

Neslystantys bako lipdukai. Gripsai.

   Labai naudingas ir mažai kainuojantis daikčiukas jūsų motociklui. Tai lipdukai klijuojami ant motociklo bako (tank grip, stompgrip), kurie neleidžia jums slidinėti. Tai labai efektyvus būdas sumažinti krūvį tenkantį rankoms, nes didžiąją dalį svorio galit laikyti kojomis suspaudę motociklo baką. 

Amortizatorių spyruoklės. (sportui)

   Nusipirkęs sportinį motociklą visada pasidomiu jame sumontuotais komponentais. Ne išimtis yra ir amortizatorių spyruoklės. Važiavimui trasoje vienas iš pagrindinių motociklo parametrų yra pakaba. Tinkamai sureguliuota pakaba yra tiesiogiai susijusi su tinkamu jūsų motociklo darbu trasoje, sukibimu. Dažnai serijiniai motociklai būna pritaikyti komfortiškam važavimui gatvėmis, važiavimui dviese ir pan. Norint važiuoti greitai ir stabiliai, būtina amortizatorių spyruokles parinkti pagal vairuotojo svorį. Tai taip pat yra mano motociklo patobulinimų sąraše ir tai užima svarbią vietą. 

Pakojai. Sportiniai vs gamykliniai.

    Pakojai keičiami dėl kelių priežasčių. Pirma yra patogumas - sportiniai pakojai yra reguliuojami, jūs galit lengvai keisti kojų padėtį į visas keturias puses. Antra priežastis yra paprastas remontas, sportiniai pakojai sukonstruoti taip, kad nuvirtus matociklui dažniausiai lūžta/sudyla tik kojelė į kurią remiatės pėda, todėl atsarginių dalių ją nesunku pakeisti nauja ir važiuoti toliau. Tuo tarpu gamykliniai pakojai yra nereguliuojami ir dažniausiai nulūžta visas pakojis nuo jo tvirtinimo taškų, neturintiems atsarginės poros tai dažniausiai priverčia baigti dienos “pasirodymą”. Aš pakojų dar nesu pakeitęs, man jie yra patogūs, ganėtinai retai braukiu jais asfaltą, kažkokio diskomforto šioje vietoje nepatiriu ir investuoti 300-400 eurų dar nenusiteikęs. 

Super duper galios pridedantys priedai, kompiuteriai, “bombos”.

    Visi norime turėti galingesnį motociklą, bet retas pasidomi kaip tai padaryti. Dauguma iš mūsų turim galingesnį motociklą nei mums reikėtų. Investuoti 300-400 eurų į Power Comander kai nėra keičiama nei išmetimo nei įsiurbimo sistema yra visiškai beprasmiška, siūlyčiau geriau įsigyti naujų padangų komplektą, naudos tikrai bus daugiau. Galios didinimas motocikle yra labai brangus ir sudėtingas reikalas, vien tik įdėti elektronikos dėžutę tikrai nepakanka. 

Mitas ir didžiausia nesąmonė mano galva yra:

   Trumpos stabdžių / sankabos rankenėlės… Kodėl jos turi būti trumpos? Kokia to nauda? Juk ilgą rankeną ir lengviau paspausti, ir lengviau pasiekti, ir lengviau surasti. 

Kokie jūsų patobulinimai? Į ką investuojate papildomai?
  • Jeigu šis tekstas jums buvo įdomus ir radote kažką naudingo - pasidalinkite!
  • Daugiau "motoreikalų" mano puslapyje Facebook, prenumeruokit.
  • Nuotraukos - Raminta Photos 
  • Susitiksime žiede! Justinas Kontrauskas

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Motociklo pavara. Perdavimas. (XII dalis)

Aukštyn kojom. Apie pavaras. (V dalis)

Sportinis motociklas vs labai sportinis motociklas. (XI dalis)